جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۵۹:۱۶

مرسک در صدد توسعه ناوگان با اجرای یک خلاقیت

باشگاه خبری فراساحل: شرکت کشتیرانی مرسک از افزایش ظرفیت 55 هزار TEU به ناوگان این شرکت با استفاده از یک خلاقیت خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از موسسه آلفاینر، شرکت کشتیرانی مرسک قصد دارد براساس طرحی که در سال 2011 در این شرکت معرفی شد نسبت به افزایش دست کم یک هزار TEU به ظرفیت کشتی، ناوگان این شرکت را توسعه دهد. این اقدام با انتقال اتاق سکانداری به ارتفاع دو کانتینر به بالا در چهل فروند کشتی و در پنج نوبت خواهد بود. در حالی که میزان حجم اسمی افزایش پیدا خواهد کرد، حجم TEU در 14 تن بدون تغییر باقی خواهد ماند .وزن ناخالص کشتی نیز در این طرح با تغییر ناچیزی به دلیل اتصالات از جنس استیل برای نصب اتاق سکانداری، ثابت باقی خواهد ماند.


آلفاینر همچنین ادامه داد: این حجم اضافی به افزایش کانتینرهای پر شده به خصوص در خط شرق آسیا–اروپا با کانتینربرهای با کالاهای وزن پایین 10.5 تا 11 تن کمک شایانی می‌کند. این طرح همچنین به بارگیری کانتینرهای خالی نیز کمک می‌کند اما به هر حال محققان آلفاینر از محدودیت استفاده کامل از فضای به وجود آمده به دلیل افزایش وزن ناخالص کشتی سخن به میان آوردند. در حال حاضر شرکت کشتیرانی مرسک در صدد تکمیل این طرح بر روی کشتی گودروم از سری کلاس مرسک است که باعث افزایش ظرفیت این کشتی و شش کشتی که پیش از این تحت این طرح قرار گرفتند از 9 هزار و 500 به 10 هزار و 888 TEU می‌رسد.


گزارش آلفاینر در ادامه افزود: آخرین خبرها از اجرای این طرح در کارخانه کشتی‌سازی و تعمیر کینگ دائو چین حاکی از صرف زمان شش تا هشت هفته‌ای برای اجرای این طرح بر روی هر کشتی است. آخرین کشتی با نام جرترود مرسک که تحت اجرای این طرح قرار خواهد گرفت در اواخر دسامبر سال 2015 راهی کارخانه خواهد شد. آمارهای منتشره از موسسه آلفاینر حاکی از اجرای این طرح بر روی 17 فروند کشتی مرسک از کلاس S است که طی سال‌های 2011 و 2012 ظرفیت آنها از هشت هزار و 200 به 9 هزار و 600 TEU رسیده است.


در نوبت بعدی ظرفیت هشت فروند کانتینربر با اجرای این طرح در حال ساخت از هفت هزار و 400 TEU به ظرفیت هشت هزار و 700 TEU در بین سال های 2012 و 2013 ارتقاء یافت. در طی سال 2013، شرکت مرسک ظرفیت پنج کانتینربر خود را از هشت هزار و 397 TEU به 9 هزار و 643 TEU افزایش داد. این شرکت کشتیرانی دانمارکی با ادامه این روند در سال 2015 ظرفیت چهار کانتینربر خود را با 17 درصد افزایش به 11 هزار و 294 TEU رساند و پس از آن شاهد اجرای این طرح بر روی کانتینربر گودروم مرسک و پنج فروند دیگر از این نوع بودیم. گزارش آلفاینر در آخر از افزایش ظرفیت ناوگان شرکت مرسک با استفاده از این طرح خبر داد. گفته می‌شود شش فروند کشتی از کلاس G با ظرفیت 9 هزار و 700 TEU در لیست انتظار برای اجرای این طرح به سر می‌برند.



  کد خبر : 908
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :